top of page
Search

ראיון אישי: עם אביעד יזרעאל מנהל JINGA וקבוצת הסייקלינג אקדמי


אביעד יזרעאל הוא דמות מפתח בענף בישראל, מנהל את קבוצת הסייקלינג אקדמי (קבוצת הפיתוח של Israel Start Up Nation) וגם הבעלים והמנהל של חברת הביגוד Jinga. תפסנו לנו ספסל על הוולודרום ודיברנו על מלא דברים מעניינים ברכיבה בישראל:


מאת: גיא חלמיש צילום: עופר עברי וגיאחה

אביעד החל בענף האופניים מגיל 13 כרוכב תחרותי גם בהרים ובכביש עד גיל 15-16 ואז עבר לדאונהיל כשהיו עוד מרוצים ואליפות ישראל במנרה, כולל השתתפות בגביע העולם באוסטריה בדאונהיל. במקביל החל להדריך ולאמן. הוא אחד הבודדים בארץ שיצאו לקורס המאמנים של ה-UCI לשלושה חודשים כדי לפתח את ענף אופני ההרים וה BMX בישראל ולהיות מאמן לאומי. ב 2013 נכנס כמאמן הנבחרת לפרויקט אולימפיאדת ריו, במקביל החל עם ג'ינגה חברת הביגוד שלו, ובשנים האחרונות הוא המנהל של קבוצת הפיתוח של ISN – היא הסייקלינג אקדמי. עם פרספקטיבה כזו על הענף בישראל, הוא אחד האנשים עם האמירה הכי מעניינת וחשובה בתחום בישראל.


מה פתאום Jinga?

ג'ינגה היא חברת הביגוד שלו, תחום שגדל בו במשפחה שעוסקת בטקסטיל כבר 40 שנה ואפשרה לו לפתח נישה משלו: "ג'ינגה הוקמה במטרה לעזור ולקדם את ענף האופניים בישראל, זה אחד הדברים הכי קריטיים לי בהקמת החברה, בפיתוח וקידום המוצרים והלקוחות שאני עובד איתם. המאמץ העיקרי שלנו הוא בייצור מוצרי קסטום לאופניים, ריצה וטריאתלון וכיום אנחנו עם כ140 מוצרים שאנחנו יכולים לעשות להם התאמה אישית מלאה ועוד מגוון בקולקציה של התאמה חלקית. בנוסף יש לנו גם מוצרי מדף – קולקציה שנמצאת בחנויות ובאתר האינטרנט. עובדים היום בעיקר בישראל, ומעט בארה"ב ושם יש דגש משמעותי לכיוון ארה"ב.

השם ג'ינגה לקוח מהפסיכולוגיה של הספורט- קרוי גם "Zone" – מצב שבו הספורטאי לא מרגיש כאב, אלא חיבור אינסופי עם האופניים, השטח. מצב אופטימלי שכל רוכב רוצה להגיע אליו ולהתחבר אליו". יש מעל 150 קבוצות שהזמינו קסטום של ג'ינגה ורוכבות עם הביגוד שלה, הוא מספר.

כשאימן את נבחרת ישראל באופני הרים הגיע לאולימפיאדה לראשונה עם שלומי חיימי, ולאחר מכן קיבל הצעה לאמן ולפתוח את קבוצת הפיתוח של הסייקלינג אקדמי. קבוצת הפיתוח נפתחה ב 2017 עם 8 רוכבי שטח ורוכבי כביש. "היו לנו רק 6 רוכבים אז, והיינו צריכים לשכנע רוכבים להצטרף. אחד הדברים היותר משמחים שקרו מאז, הוא כשלפני חודש עשינו ימי מיונים לקבוצה היינו צריכים לצמצם מתוך 13 רוכבים שרצו להתקבל רק 2 שנוכל לתת להם חוזה (מעבר לאלה שכבר בקבוצה) – זו התפתחות אדירה".

בISN שמתחרה ב World Tour יש 30 רוכבים ובאקדמי קבוצת קונטיננטל מהשנה הזו – 15 רוכבים מתוכם 8 ישראלים. המטרה היא כמובן להמשיך לפתח את הספורט בישראל, וג'ינגה היא גם ספקית הביגוד של הקבוצה הזו.


איפה אתה נמצא יותר? זה לא פוגע לך בעסק זה שאתה בקבוצה?

"זו שאלה טובה… אם שואלים על חלוקה למשרה, אז אני כנראה במשרה מלאה גם פה וגם במשרה מלאה שם… זה כמובן מגיע בתקופות. אני חושב שאלה שני דברים משלימים אחד את השני. עצם זה שאני עם הקבוצה זה מחבר אותי ממקור ראשון לשטח. יש לי אפשרות לראות את התפתחות הענף מבחינה טכנולוגית על ידי בחינת הקבוצות האחרות והמוצרים שלהן יום יום. אני חשוף לספורטאים, לתקלות, לשיפורים ולפידבקים. מצד שני אני גם יכול לתת לקבוצה הרבה מאוד דברים שאני לומד על ניהול עסק, וכן – זה מאתגר. אני לא One man show – אני מנהל קבוצת הפיתוח, ויש Performance Manager שהוא מנהל העל של הקבוצה (צ'אבי הספרדי), הוא נותן את ההנחיות הראשיות לספורטאים והמאמנים. אנחנו נפגשים אחת לשבוע-שבועיים ובודקים את התקדמות הרוכבים וכותבים תכני אימונים ביחס למרוצים. יש גם מאמנים אישיים, את ז'ק דמפסטר (רכב עד לאחרונה בקבוצת הפרו קונטי) עוזר המאמן, שלושה מכונאים, שני מעסים, איש לוגיסטיקה."


איך עובד החיבור לקבוצת האם?

"הרוכבים שלנו מתחרים איתם ולהפך. אסור לזנק פיתוח נגד קבוצת האם – שכן סייקלינג אקדמי כקבוצת קונטי היא קבוצת הפיתוח של קבוצת ISN. יש מרוצים שרוכבי קונטיננטל יכולים לזנק אליהם עם רוכבי וורלד טור, לדוגמה: עומר להב זינק לטור רואנדה בתחילת השנה עם קבוצת הוורלדטור. מצד שני איתמר איינהורן מה ISN יזנק לטור בפולין כמוביל של קבוצת הקונטיננטל. כך החברה האלה יכולים להיחשף למרוצים ברמה גבוהה. לרוכבי הקונטיננטל מותר לזנק למרוצים שאינם מרוצי וורלד טור. רוכב וורלד טור שהוא לא ברמת ניצחון- יכול לרדת למטה ולעבוד על יכולות ניצחון במרוצי קונטיננטל."

8 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page